timing chip timing strap

Det här är Timing Chip och Timing Strap

Det här är timing chip och timing strap: Kärt barn har många namn: Timing chip, chip, tidtagningschip. När du tävlar i triathlon får du ett tidtagningschip i ditt startkuvert. Det kan ju hända att du får tidtagningschipet separat, men i de flesta fall ligger det i startkuvertet tillsammans med en badmössa (oftast numrerad), nummerlapp (se Racebelt), några säkerhetsnålar, ett start-pm m.m.

Timing chip

Tidtagningschipet ska ju vara med under hela din triathlontävling, ända från simstart till dess du sprungit över mållinjen! Hur bär jag det? Var sätter jag det?

Timing chip strap band

Oftast följer ett kardborreband eller liknande med i ditt startkuvert för att användas till chippet. Det är bra! Om du upplever att kardborrebandet är hårt och vasst finns det ett alternativ: Timing strap! Fler namn: timing chip strap, timing chip strap band, band. På detta band fäster/ansluter/trär du på ditt tidtagningschip.

Placering

Det allra vanligaste är att du sätter tidtagningschipet med bandet runt fotleden, vristen (se stora bilden i början av bloggen). Om något annat föreslås i ditt start-pm till tävlingen så följ naturligtvis det!

Ha koll på ditt chip

Väl uppe ur simningen är det alltid bra att kolla att chippet sitter kvar! Om det inte gör det så kommer du inte att få några tidsnoteringar under tävlingen … och det är aldrig roligt … så om tidtagningschipet är borta ta fatt i en funktionär och förklara läget innan du sticker ut på cyklingen!

Den bifogade filmen är en tidigare live-sändning från vår Facebook-sida.

Det här är ett chip!

Det här är ett #chip! Dagens #triathlontips från #tottriathlon. Vår digitala tjänst coachar dig att nå dina mål i #triathlon. Se våra individuella program på tottriathlon.se.

Publicerat av Träna och tävla triathlon Onsdag 21 februari 2018

Registrera dig nedan

så ställer vi samman ett förslag på hur du kan lägga upp din kommande säsong med en individuell plan!

  • Bakgrund

  • Välj i listan
  • Träning

  • Ange det datum då du anser att du är redo att dra igång med strukturerad träning.
    Datumformat: ÅÅÅÅ streck MM streck DD
  • Riktlinje: Sprint (6-8 tim), Olympisk (6-10 tim), halv Ironman (8-12 tim), Ironman (10-16 tim).
  • Tävling

  • I det fall du inte beslutat datumet för din huvudtävling, ange på ett ungefär när tänker att du ska tävla.
    Datumformat: ÅÅÅÅ streck MM streck DD
  • Övrigt

  • Ange "ingen" om du inte tillhör någon förening/klubb.
  • Beskriv annat som vi bör ta med i beräkningarna, så ska vi göra vad vi kan för att beakta det.
Recent Posts

1
Lämna en kommentar

1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of

[…] Tävlingchip med band (se här) […]

0

Start typing and press Enter to search

tröskeltester triathlonracebelt triathlon