Individanpassade träningsprogram för triathlon

Vår digitala coaching-tjänst bygger individanpassade träningsprogram för triathlon.

Utifrån din ambition besvarar ditt program,

  • Hur mycket du ska träna.
  • Hur ofta du ska träna.
  • Hur hårt du ska träna

…så att du ännu bättre kan nå dina tränings- och tävlingsmål i triathlon.

Så går det till

I filmen går Joachim igenom hur du kan tänka runt planeringen av din säsong. För att visualisera detta, använder han sig utav en typfall där målet är en halv Ironman i Jönköping.

Vill du träna triathlon med en individuell plan? Registrera dig i formuläret längst ner på denna sida, så ställer vi samman ett förslag på din individuella plan.

Dina möjligheter

Beroende på din erfarenheten av triathlon samt din nuvarande form, erbjuder vi fyra möjligheter eller startpunkter om du så vill. Dessa är Start Up, Keep Up, Boost Up och Race Up.

Start Up

Start Up

Start Up är för dig som vill prova på att träna triathlon. Är sporten något för dig? …alldeles säkert, och det finns inget bättre sätt att ta reda på det än att faktiskt testa på riktigt.

Innehåll är designat av elit-triathleten Amanda Bohlin, som tävlat både på VM och EM, och tagit flera medaljer på SM och NM.

Programlängd: 16 veckor. Beroende på din ambition, är du beredd att träna mellan 3-6 timmar i snitt per vecka.

Abonnemang: 199 sek/månad

Keep Up

Keep Up

Med Keep Up får du ett individuellt program som matchar ditt behov.

Du har tränat och tävlat i triathlon under ett eller kanske flera år. Även om du inte har någon definierad måltävling just nu, vill du hålla igång träningen på en bra nivå och dessutom träna strukturerat. Och, du vill vara väl förberedd den dag du registrerar dig för ett race.

Beroende på din ambition, är du beredd att träna mellan 6-16 timmar i snitt per vecka.

Abonnemang: 299 sek/månad

boostup_generell_1080x1080

Boost Up

Boost Up hjälper dig att växla upp dina förmåga och kapacitet i den gren du själv upplever som den du behöver träna mer på.

Du vill lägga extra fokus på någon av de enskilda grenarna i triathlon och komplettera din övriga träning inför en stundande tävling. Må det vara inför en intensiv sprint, eller en mödosam Ironman. Eller så vill du utnyttja perioden mellan säsongerna på bästa sätt. Oavsett kommer du att vara väl förberedd att ta dig an mer krävande ansträngningar.

Engångskostnad: 649 – 1 598 sek (beroende på antal veckor)

raceup_generell_1080x1080

Race Up

Du har bestämt dig. Du har anmält dig till en triathlontävling.

Race Up ger dig ett individuellt träningsprogram som är designat från träningsstart, fram till Race Day. Baserat på din ambition, är du beredd att träna mellan 6-18 timmar per vecka. Må det vara inför en Sprint, Olympisk, Ironman 70.3 eller Ironman.

VI UPPDATERAR SAMTLIGA RACE UP. DÄREFTER KOMMER VI LANSERA DEN NYA VERSIONEN AV RESPEKTIVE PROGRAM.

Abonnemang: 399 sek/månad

  • Race Up Ironman
  • Race Up Ironman 70.3
  • Race Up Olympisk
  • Race Up Sprint
  • Race Plan

Din individuella träningsplan

Registrera dig nedan så ställer vi samman ett förslag på din individuella plan.

  • Bakgrund

  • Träning

  • Ange det datum då du anser att du är redo att dra igång med strukturerad träning.
  • Riktlinje: Sprint (6-8 tim), Olympisk (6-10 tim), halv Ironman (8-12 tim), Ironman (10-16 tim).
  • Tävling

  • I det fall du inte beslutat datumet för din huvudtävling, ange på ett ungefär när tänker att du ska tävla.
  • Övrigt

  • Ange "ingen" om du inte tillhör någon förening/klubb.
  • Beskriv annat som vi bör ta med i beräkningarna, så ska vi göra vad vi kan för att beakta det.
0

Start typing and press Enter to search